معیار های انتخاب نماینده برتر بر اساس مدل دارائی | وب سایت رسمی دکتر علی محمد شاعری

اخبار :

  • ۵۰درصد تالاب‌های کشور در معرض تخریب و نابودی هستند/حفاظت از تالاب‌ها اولویت دولت و مجلس باشد
  • منطقه آزاد بهترین هدیه دولت یازدهم به مردم مازندران است
  • دکتر علی‌محمد شاعری در خصوص ایجاد منطقه آزاد در امیرآباد اظهار کرد: بزرگ‌ترین اتفاق تاریخی در استان مازندران در حال شکل‌گیری است

معیار های انتخاب نماینده برتر بر اساس مدل دارائی

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر , ۱۳۹۴ - ۸:۲۵

مردم در انتخاب کالا یا خدمات مورد نیاز یا در انتخاب شخصیتهای سیاسی برای اداره امور کشور، مثل مناصب ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس تمایل دارند گزینه ای انتخاب کنند که دارای برندمعتبر و اطمینان بخش وازهرحیث دارای کیفیت و شرایط برترباشد. هفتم اسفندماه ۱۳۹۴ بزرگترین رخداد سیاسی را شاهد خواهیم بود، به همین مناسبت برآن شدم چند نکته ایی را در این خصوص به اطلاع مردم شریف برسانم. برای انتخاب نماینده اصلح علاوه برالتزام عملی به اصل ولایت فقیه وایمان واعتقاد به دین مبین اسلام وقانون اساسی جمهوری اسلامی وسایرشرایط عمومی، معیارهای دیگری تعریف شده است، براساس مدل دارائی برند نامزدهایی که دارای معیارهای زیرباشند ازبرند لازم برای انتخاب شدن برخورهستند.

  • ممکن است در هر حوزه انتخابیه چندین نفرنامزد انتخابات شوند، از نظراین مدل نامزدی که کاملاً متمایز ازدیگران است، مورد توجه بیشترمردم قرار خواهد گرفت بعنوان مثال خصوصیاتی مثل برنامه محوربودن، تحول گرایی، کار آفرینی ودارای ایده های خلاقانه، جامع نگری، توسعه گرایی، وحدت آفرینی، شجات، جسارت، خستگی ناپذیری، نخبگی، توانایی حل مشکلات مردم را داشتن، متعادل بودن و… ازجمله خصوصیاتی است که یک نامزد متفاوت با دیگران نشان میدهد. مردم این روزها شاهد آن هستند که اکثر نامزدها برای معرفی و جلب آراء خود در مجلس ختم، تشیع جنازه ها، مجالس عروسی، عزا، شام دهی خانه به خانه و… اقدام می کنند. شاید این گونه روشهای پوپولیستی رای سازهم باشند اما ازنظرمردم این روشها منسوخ شده وعوام فریبانه تلقی میگردد. با بررسی توانمندیها، برنامه ها،عملکردها، سوابق،و سایر ویژگیهای مدیریتی وصلاحیتهای عمومی وفنی ومتمایز و منحصر بفرد نامزد ها ومقایسه تفاوت و تمایز کاندیدها با یکدیگر و نهایتاً انتخاب فرد اصلح با قوت بیشتر و ضعف کمترمیتوان تمایز وتفاوت کاندیداها را بخوبی تشخیص داد.

۲- معیار ارجمندی: این معیار به ما می گوید در انتخاب نامزد های برتر و دارای برند سیاسی معتبر باید نگاه کنیم کدام نامزد انتخاباتی ازدرجه اعتبارو ارزش بالاتری برخور دار میباشد در یک بررسی اجمالی براحتی میتوان تشخیص داد کدام نامزد دارای رزومه و سوابق برتر میباشدکدام نامزد عملکرد موفق تری در مدیریت کشور داشته است ؟ کدام نامزد دارای برنامه جامع تر و موثرتربرای حل مشکل مردم ارائه میدهد ؟ کدام نامزد از لحاظ مواضع سیاسی متعادل تر به نظرمیرسد ؟ و تجربه و تخصص کدام نماینده برای منطقه و حوزه انتخابیه مفید ترمیباشد؟ پس از مقایسه وازرش گذاری و نمره دهی به این معیارها معلوم میشود نامزد برتر از لحاظ معیارارزشمند ی و ارجمندی کدام هست .

۳- قضاوت عمومی و رویکرد مردم به نامزد ها معمولاً در زمان انتخابات قضاوتهای مختلفی در جامعه و افکار عمومی نسبت به هر یک از نامزد ها شکل می گیرد . معمولاً افکارعمومی اشتباه نمی کند و نامزد ها را ازنظر عملکرد ، سطح مدیریت ، قدرت اداره کشور، تسلط به مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم ، منش های اخلاقی و سیاسی، رزومه وسوابق مدیریتی و.. نمره میدهند و نهایتاً نزد افکار عمومی در آستانه انتخابات واژه های خاصی شکل می گیرد. بامراجعه به افکار عمومی و مردم کوچه و بازار براحتی میتوان تشخیص داد کدام نامزد برای مجلس شورای اسلامی ازنظر افکار عمومی مناسبتر میباشد.

۴- معیار مرتبط بودن نامزدها: اگر مشکلات کشاورزی، صنعتی، گردشگری، بحران کم آبی، محیط زیست، تجارت و بازرگانی، خدمات، انرژی، امور زیربنایی و مدیریت شهری، رکود اقتصادی، بیکاری، فقر، عقب ماندگی، آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق، افسردگی و…هم اکنون در منطقه تبدیل به دغدغه اصلی خانواده و مردم شده است. تخصص و تجارب کدام نماینده میتواند مشکلات موجود را کمتر کند؟ سوابق و عملکرد کدام نامزد میتواند در جهت حل مشکلات موجود کمک کننده باشد؟ توانمندی مدیریتی کدام نماینده توان حل چالشها ومشکلات اقتصادی و اجتماعی حوزه انتخابیه را بیشتر ازدیگران دارد؟ اگر مشکلات اقتصادی منطقه بیشتر بر میگردد به بخش کشاورزی، شیلات، منابع طبعیی، باغداری، صنایع، جنگل، کسب و کار، سیل، محیط زیست، دریا، دامپروری و دامداری، مدیریت شهری و… باید بررسی نمائیم تجربه و تخصص کدامیک ازنامزد ها ارتباط بیشتری با مشکلات منطقه دارد. آیا نامزد هایی که خود را معرفی کرده اند تاکنون تجربه ایی موفق تصمیم سازی و تصمیم گیری درسطح منطقه ایی، استانی و ملی داشته اند اگر مسئولیتی داشته اند آیا موفق بوده اند؟ به این ترتیب براحتی میتوان مشخص نمود که برنامه ها، سوابق، تجارب و تخصص کدام نامزد با مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه مرتبط میباشد.

لذا نتیجه میگیریم چنین نماینده اصلح ارزشهای اسلامی و اعتقاد به قانون اساسی التزام عملی به ولایت فقیه واحترام وباور به مردم، باید دارای معیار های ارزشمندی و ارجمندی در بین مردم برخوردارباشد، نوگرا و تحول آفرین و متمایز باشد و به عبارتی دیگربتواندطرحی نو در اندازد، و از مقبولیت و مشروعیت لازم دربین مردم برخوردار بوده و نهایتاً دارای سوابق، عملکرد، تخصص و تجارب مرتبط با مشکلات وچالشهای حوزه انتخابیه باشد، چنین نماینده ای قطعاً مفید وکار آمد برای مردم شریف منطقه خواهد بود.

مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

گفتگوی تلفنی دکتر شاعری در اخبار سراسری شبکه یک سیما

گفتگوی تلفنی دکتر شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در اخبار سراسری شبکه یک سیما با موضوع: اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و رونق اشت...

صنعت کشاورزی؛ رکن اصلی اشتغالزایی/لزوم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

علی محمد شاعری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت تحقق شعار سال "اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال" در حوزه کشاورزی،گفت: ظرفیت های صنع...

گزارش تصویری دید و بازدید ایام نوروز ۱۳۹۶

دیداردکترشاعری نماینده مردم شریف بهشهر،نکا وگلوگاه با پدربزرگوارشهید هوشنگ محمود جانلو دیداردکترشاعری نماینده مردم شریف بهشهر،نکا وگلوگاه با جانب...

۹۹درصد مراجعات مردم به نمایندگان مجلس برای رفع معضلات اقتصادی است/ کشور از فقدان برنامه‌ریزی مناسب رنج می‌برد

دکتر شاعری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین چالش جامعه کنونی بحث اقتصادی است، گفت: بیش از ۹۹ درصد از مراجعات مردم به مجلس در خصوص رفع مع...